A szokatlanul alacsony vízállás pár napja láthatóvá tett egy kb harminc méter hosszú hajóroncsot Kastellholmen sziget partjánál.

A hajó az eddigi tippek szerint egy, az 1640-es évek táján épült dán hajó, név szerint a Grå Ulven ("A Szürke Farkas"), mely a háborúk során svéd fogságba esett, majd 1670 körül elsüllyesztették (ezért lehet telerakva kövekkel). A beazonosítást nehezíti, hogy a környékben nagyjából ötven hajóroncsról tudnak a kutatók.

A svédül tudóknak érdekes lehet a tengerészeti múzeum blogja, ahol friss híreket is olvashatunk a roncs kutatásáról. A hajó körvonalai még a Google műholdképén is kivehetők.

Köszönöm a tippet a Skandikamera blognak; nézzétek meg az ő fotóit is a tetthelyről :)

Ajánlott megközelítés: Kungsträdgården-ig metró, onnan séta a Skeppsholmen szigeten át a Kastellholmen szigetre 

P1040190.JPG

P1040193.JPG

P1040198.JPG

P1040204.JPG

P1040196.JPG

P1040194.JPG

 

Szerző: BalazsMate  2013.04.01. 22:27 4 komment

Címkék: ingyenes hajó 17.század Skeppsholmen

A bejegyzés trackback címe:

https://stockholm.blog.hu/api/trackback/id/tr445187861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.04.03. 16:00:44

Valamelyik nap kint voltam és lefotóztam ezt a cuccost. Nem tudtam, hogy ritka jelenség, azt hittem, mindig itt látható. Aztán két napra rá megütött a guta, mert az összes lap nagy hírként hozta le, hogy ritka látványosság, hogy a felszínre került. Ha tudtam volna, beküldthettem volna az én képeimet :(

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.04.05. 13:25:15

@Réka ‎: Haha, van ez így...Mi is most voltunk kint 7vg-n, egész sokan kicsődültek, le lehet mászni egy kis vaslétra-félén egész be a hajóroncsba.

Poszt-tolónak: örülök a blognak, nyomassad az infót, rengeteget bosszankodok, hogy mindent utólag látok.Jöhetnek akár gyerekpogromok, na izé, programok is... :D

Vagy legalább linkek, merre érdemes keresgélni.Valahogy mikor aktuális lenne nekünk, sosem találok semmi érdekeset.

BalazsMate · http://stockholm.blog.hu 2013.04.05. 15:02:54

@geegee.: Ami eleg naprakesz, az a Visitstockholm oldalon levö programkeresö: www.visitstockholm.com/sv/Gora/Evenemang/

Ezen kivul lattam mar egesz eves programlistat is a DN oldalan (felvonulasok, futoversenyek, nagy koncertek, ilyesmik)... na meg is talaltam az ideit :)

www.dn.se/sthlm/det-hander-2013--manad-for-manad

Lehet hogy szemezgetek majd ezekböl, es kikerul ide a blogra is, bar most mar legalabb Te tudod hogy hol keresgelj ;)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.04.08. 00:17:11

@Bajen: Köszi, megsasolom.Néha én is találok ilyesmi oldalakat, aztán meg el is felejtem őket.De majd most könyvjelzőbe vágom... :-)
süti beállítások módosítása